Space Logo/ Logo da Negatif Alan Kullanımı
Logo da kullanılan harf veya diğer görsel imajların negatif alanları yani
boşluklarını bir anlam oluşturacak şekilde kullanmak mümkün.
Logonun negatif alanlarını yazı ve görsel bir imaj şeklinde değerlendirmek, logo da çift anlam kullanımına imkan veren en etkili ve pratik yoldur.
Örneğin aşağıda bir kalem ucunun boşluk alanına gizlenmiş kaşık imajı logonun yemek sektörü ve yazı-yazarlık ile ilgili olduğunu işaret eden çift anlam içeriyor.
Negatif alanlarda ki imgeyi bulmak keşfetmek, izleyicinin keşfetme,problem çözme yeteneklerine ve dürtülerine hitab ettiği için, izleyicinin dikkatini çekmek ve onu sürece dahil etmik her halde logonun amacına en uygun olan şeydir.
Negatif lanalra logonun pozitif alanlarıyla organik bir ilişki içinde olduğu için logo da bütünlük, inandırıcılık gibi etkiler sağlar.İzleyici önce logoyla ilişkiye gireceği için logoda edindiği deneyim ayrıca logonun temsil ettiği kişi yada kurumlarla ilgili de olumlu veya olumsuz kanaat edinmesini sağlar.
Negatif lanalra logonun pozitif alanlarıyla organik bir ilişki içinde olduğu için logo da bütünlük, inandırıcılık gibi etkiler sağlar.İzleyici önce logoyla ilişkiye gireceği için logoda edindiği deneyim ayrıca logonun temsil ettiği kişi yada kurumlarla ilgili de olumlu veya olumsuz kanaat edinmesini sağlar.
Logo da negatif alanların kullanımı ayrıca logo da sadelik sağlar çünkü zaten pozitif olarak oluşturulan logolarda negatif alanlar ister istemez olacak biz bu alanları kullanarak logo ya ekstra bir anlam kazandırırken logonun da sade ve algılamada kolaylık sağlayacak bir şekilde olmasını sağlamış oluruz.
Ayrıca logoda negatif alanlarınkullanımı bir anlamda hayalet etkisi yaratır; şöyle ki logo da ilk bakışta algılanan pozitif alanlardan sonra farkına varılan negatif alanlardaki gizli mesaj sürpriz niteliğindedir.Ve izleyiciye çoğu zaman onu şoke eden yeni bir deneyim sağlamış olur; bu da logonun daha keyifli ve çabucak benimsenmesini sağlar. Logonun içine gizlenmiş olan şekil subliminal mesaj denilen ve bilinç altını hedef alan bir reklam türü olarak da bilinir...
Bu tür logolara hayalet logo/Ghost logo dersek hiç de yanlış bir ifade olmaz ne dersiniz :)
------------------------------------------------------------------------
Yazı hundred100.blogspot.com sitesine aittir;adres göstermeden yayınlamayınız.
------------------------------------------------------------------------
Yazı hundred100.blogspot.com sitesine aittir;adres göstermeden yayınlamayınız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder