"E" harfi ve kare şeklinden yola çıkılarak oluşturulmuş Electrolux logosu ilk bakışta, kadınlar için üretilmiş özel bir bikini(mayo) çeşidi olan Tanga yı çağrıştırıyor.
Bu turum bir tesadüf mü yoksa izleyiciye altan altan cinsel mesajlar vererek logoyu daha etkileyici kılmak amacıyla kasıtlı olarak mı yapılmış bilmiyorum.
İnsan psikolojik anlamda zaafları olan bir canlıdır. Her canlı gibi insanın da birtakım ihtiyaçları ve bunların başında gelen ve en temel iç güdülerinden biri olan cinsellik en büyük zaaflarından biri olarak da kabul edilebilir.Bu sebeple cinsellik çağlar boyunca bir takım kişilerce çok etkili bir silah olarak kullanılagelmiştir.
Reklamcılık sektörü de cinsellik olgusunu sonuna kadar sömüren bir alan. Reklam konusu olan ister bir araba olsun ister bir ev isterse bir dondurma; hemen hemen her konuda çekilen reklamlarda, cinsellik özellikle de kadın cinselliği bir şekilde kullanılıyor.
Bu türden cinsel imgelerin kullanımı ürünün işleviyle direk olarak ilgili olmadığı halde ilk bakışta izleyiciynin dikkatini çekmek için çok yaygın ve kullanışlı bir yöntem olarak kullanıla gelmiştir.
Bütün bu bilgilerin ışığında Electrolux logosunu da ele alırsak logonun hatlarındaki cinsel çağrışım içeren şekkiller bilinçsizce yapılmamış paşka bir değişle tesadüf olmama olasılığı yüksek.
Tesadüf olmadığı açık..Nasıl ki reklamlarıyla yahut ürünleriyle bu kadar isim yapabilmişler , işlerini şansa bırakmamışlar..Onların en büyük kimliği olan Logosunu da şansa bırakmayacaklarından şüphe yok..Güzel testip..
YanıtlaSil